top of page

כולם או לא כולם?!?

  • giraffic
  • 9 בנוב׳
  • זמן קריאה 2 דקות

עד שהצלחנו ללמד את בעלי עסקים, שאין חיה כזו, ״כולם״, ושעל השאלה ״מי הלקוחות שלך״ לא עונים בהתלהבות ״כולם!״, נולד אתגר חדש.

לאחרונה, כשאני שואלת את הלקוח החדש, שמגיע לתהליך מיתוג, מי המתחרים שלו, אני מקבלת תשובה ״כולם״.


אבל, איך, איך - כולם?!?


בדרך כלל זה לא כולם, אלא:

- מי שקרוב אליכם מבחינה גיאוגרפית, ואתם מתחרים על הלקוחות מאותו האזור.

מי שמפרסם בעיתונים מקומיים, שלטי חוצות, בקבוצות וואטסאפ שכונתיות, ברדיו אזורי וכו׳.


- מי מהשחקנים הגדולים בתחומכם תופס את המקומות הראשונים בגוגל. מי מהעסק שלו בגודל דומה לשלכם שמצליח גם הוא להגיע לתוצאות הראשונות.


- מי שנמצא איתכם באותם מעגלי נטוורקינג.


- מי שנמצא בפלטפורמות ״צדיקים״, ביקורות ודירוגים, מי שמקבל הרבה חוות דעת חיוביות.


- מי שמייצר תוכן חזק או מקבל מעורבות גבוהה (לייקים, תגובות, שיתופים) ברשתות חברתיות.


- מי שמופיע במאגרי עסקים ועמותות - דפי עמותת העסקים המקומית, דפי לשכת המסחר וכו'.


- מי שעובד עם אותם ספקים, שותפים או נותני שירות משלימים.


ובאופן נקודתי:

- מי שמופיע באירועים, מיט-אפים וכנסים כדובר או נותן חסות. 


הרבה מצלמות, רובן זהות,


למה צריך לדבר או לחשוב על המתחרים?

כדי לראות את המיתוג שלהם, את כל הנכסים הדיגיטליים ואת כל הנקודות שבהן הם פוגשים את הלקוחות.

כך אפשר לזהות את הצבעים, את הסגנון ואת האלמנטים הוויזואליים, כדי לא לחזור עליהם - לא רק מהסיבה המוסרית, אלא כדי להשיג זכירות גבוהה יותר בזכות בידול אמיתי.


ובמבט רחב על התחום, כשבוחנים יותר מ-3-5 מתחרים, אפשר להבין מה מקובל בתחום, מה הולך, מה רמת העיצוב, איזה מסרים, אילו כותרות נפוצות, ואיך נראית רמת העשייה של החומרים המעוצבים.


כשיש לנו את כל הנתונים האלה, יותר קל למצב את העסק מול המתחרים, גם בהיבט אסטרטגי - להבין מי באמת מתחרה על תשומת הלב והכסף של הלקוחות, להשוות מחירים, איכות, לזהות את היתרונות שלנו ולהתמודד עם החסרונות.


אם חושבים ש״כולם״ הם מתחרים, הניתוח נהיה מעומעם וחסר מיקוד, ואז קשה לדעת במה בדיוק להתמקד ואיך לבדל את עצמנו, מה שמפחית את היעילות של האסטרטגיה ומקשה על יצירת בידול, כי פשוט אין מול מי להשוות.


שווה, שווה לעשות את הניתוח של הזירה העסקית, המאמץ משתלם.

תגובות


bottom of page