top of page

ד׳ - דפי נחיתה (א׳-ב׳ בעיצוב ומיתוג)

  • giraffic
  • 18 בנוב׳
  • זמן קריאה 2 דקות

ממשיכה בסדרת הפוסטים ״א׳-ב׳ של מיתוג, עיצוב ואתרים״ (בעיקר Wix) - נקודת מבט אישית על מושגים וערכים שנוגעים ביצירת מיתוג עסקי, עם שיתוף תובנות, טיפים והמלצות ליישום קל ומהיר.

בכל פוסט אני נוגעת בנושא אחר מתוך ה-א׳-ב׳.


היום - דפי נחיתה.


ree

דף נחיתה הוא דף אינטרנט עצמאי, שהגולש מגיע אליו בעקבות פרסום/קמפיין.

זה דף ללא תפריטים או לינקים לדפים אחרים, שמיועד להוביל את המבקר לבצע פעולה מסוימת.

הפעולה יכולה להיות:

השארת פרטים, הרשמה לוובינר, הורדת מדריך, הרשמה לרשימת תפוצה, צפייה בסרטון וכו'.


ופה עולה השאלה, האם נכון להגיד שכל דף נחיתה הוא דף מכירה, גם אם הוא לא מוביל לרכישה מיידית?

לא בדיוק. לא כל דף נחיתה הוא דף מכירה לפי ההגדרה, גם אם לפעמים יש חפיפה ביניהם.

אפשר לומר שכל דף נחיתה הוא דף טרום מכירה, וזה רק סמנטיקה - דף נחיתה תמיד מוכר משהו, גם אם לא בכסף.


בקצרה:

כל דף מכירה הוא דף נחיתה, אבל לא כל דף נחיתה הוא דף מכירה.



המלצות ליצירת דף נחיתה יעיל:


1. אל תתחילו מעיצוב, תתחילו מהשאלה: איזו פעולה של הגולש אתם רוצים להשיג?

כשמתחילים לענות על השאלה הזו, מייד נהיה ברור שאין סיבה לכתוב ״ברוכים הבאים״, ומובן גם שאין טעם למילים יפות/כלליות/ריקות בכותרת.

כי הפוקוס יהיה אך ורק על מה שיביא את הגולש לפעולה הרצויה.



2. התמקדו בהצעה אחת. לא שתיים, בטח לא שלוש. אחת.

ברגע שיש יותר מהצעה אחת, אין הצעה בכלל, כי מאבדים את הפוקוס.



3. דף נחיתה זה לא אתר!

אנחנו לא רוצים לתת לגולש להתפזר. 

גם אם ממש רוצים לתת עוד ועוד מידע על העסק/חברה, אין פה מקום לאפשר גישה לדפי האתר המלא. 

המטרה של דף נחיתה היא לא להכיר לגולש את מגוון השירותים או המוצרים שיש לנו להציע, אלא להביא לפעולה אחת ספציפית.


האם לשים לינקים (אייקונים שהם לינקים) לפייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, טלגרם?

ממש לא. כי אנחנו לא רוצים שהגולש יעזוב את הדף.



4. אל תספרו יותר מדי, אל תתנו פרטים לא רלוונטיים ואל תעמיסו

כל פיקסל חייב להצדיק את עצמו.

תשאלו את עצמכם על כל מילה או אלמנט:

״האם זה מקרב את המשתמש להפעולה הרצויה או מסיח אותו?״

אם זה לא מקרב, זה מיותר.



5. חפשו איך לעורר רגש אצל הגולש.

אם זה דף לוובינר, תגרמו לגולש להרגיש FOMO (אבל בבקשה, בלי שעון שסופר אחורה)

אם זה מוצר, תגרמו לו לראות את עצמו משתמש בו עכשיו.



6. פעם, אם רצינו שהגולש יצור איתנו קשר, היינו מגבילים אותו ומשאירים רק דרך אחת - או טלפון או מייל.

היום זה כבר לא עובד ככה. מי שהגיע לדף, רוצה לבחור בעצמו איך להתקדם. ראוי לתת לו לבחור בין ערוצי התקשורת - אפשר גם וגם וגם - כפתור וואטסאפ, טלפון, טופס צור קשר.



לסיכום: דף נחיתה טוב הוא כזה שמוביל את הגולש לצעד אחד ברור, בלי הסחות דעת, עם תוכן ברור ורגש שמניע לפעולה. כשמתמקדים במה שבאמת חשוב, הגולש עושה את הצעד, אתם מקבלים תוצאה.

תגובות


bottom of page