שני קהלי יעד, איך מדברים איתם?
- giraffic
- 28 בספט׳
- זמן קריאה 2 דקות
כשאנחנו בונים אסטרטגיית שיווק או מיתוג, כל המאמצים שלנו מכוונים לקהל יעד.מי הוא, מה חשוב לו, איפה כואב לו, איזה חלומות יש לו וכו׳
אבל מה אם יש שם עוד מישהו? מי שלא תמיד נראה לעין, עם מאפיינים שונים לגמרי, ועם השפעה ישירה או עקיפה על הבחירות שנעשות?
וזה הרגע שבו כדאי לעצור ולהבין שלפעמים נוצר פה פיצול שבדרך כלל פחות מדברים עליו. כן, קהל יעד יכול להיות שתי פרסונות שונות.
ולפעמים השוני ביניהם מאוד בולט ומהותי, לפעמים כמעט ולא מורגש.
אזז, יש לנו קהל יעד גלוי ויש את הסמוי.
קל להתמקד בקהל היעד הגלוי , זה שבדרך כלל מזוהה כמקבל ההחלטות או כלקוח שלנו.
אבל האמת היא שלצידו או מאחוריו נמצא מי שמחפש את השרות או המוצר, מסנן את נותני השרות, בוחן את המוצרים ובסופו של דבר משפיע על ההחלטה או לעיתים אף מחליט מאחורי הקלעים. אפשר לקרוא לו קהל יעד סמוי.
למי נכוון את המסר, שפת הפנייה והנראות?
זה מורכב... אם נתמקד רק באחד מהם, פשוט נפסיד.
כדי להגיע באמת אל כל מי שמשפיע על התהליך, חשוב להתייחס לשני הקהלים, בדרך מאוזנת, מחושבת ואלגנטית.
בעיצוב מודעות לקמפיין ברשת חברתית נוכל לפצל, אבל באתר נצטרך לשלב הכל ביחד.

נראה את הצמדים של גלוי וסמוי והבדלים במסר:
בעלים או מנכ״ל של חברה / מזכירה - תוכנות ניהול,פתרונות טכנולוגיים, ספקים.
לבעלים מדברים על ייעילות, חיסכון ועלייה בפרודוקטיביות, למזכירה - על קלות שימוש, אוטומציות, פחות כאב ראש.
ילד / אמא (אבא) - צעצועים, גאדג'טים, בגדים, חוגים, קייטנות.
לילד מסר צבעוני וכיפי, לאמא דגש על בטיחות ואיכות.
סטודנט / הוריו - לימודים, מיחשוב, מגורים.
סטודנט מחפש השראה, הורים מחפשים ביטחון וערך.
משקיע / יזם - פלטפורמות גיוס, האקתונים, אירועי נטוורקינג, דו״חות שוק.
למשקיע: תשואה, סיכון, פוטנציאל יציאה, ליזם: חדשנות, הזדמנות, צמיחה מהירה
מטופל / בן או בת הזוג
למטופל דגש על רגש ותמיכה, לבן זוג מסר אמפתי ומעודד לגבי עתיד.
מנהל רכש / עובדים שמשתמשים במוצר או תוכנה.
למנהל רכש מציגים עמידה בתקציב, זמן, אחריות, לעובדים - פשטות, נוחות ונוחות, מינימום תסכול.
בעל העסק / איש הקריאייטיב שמלווה אותו - בונה אתרים, מעצב גרפי, צלם, קמפיינר, קופירייטר.
לבעל העסק: תוצאה, מחיר, לידים, מכירות, לאיש הקריאייטיב: התאמה ויצירתיות משותפת, קלות של עבודה בצוות, שפה מקצועית אחידה, איכות
*אנשי קריאייטיב הרבה פעמים יכולים להביא את הצלע המשלים
לקוח / מעצב פנים - ספקי משנה, ריהוט, תאורה, טקסטיל, נגרות (הרבה פעמים המעצב יציע את הספקים משלו).
ללקוח: מחיר, מראה כללי, זמני אספקה, למעצב: גימור, קונספט, התאמה לעיצוב הכולל
הורה בגיל שלישי / ילדיו הבוגרים (גם תלוי מי משלם) - דיור מוגן, ביטוח בריאות, שירותי ליווי וטיפול.
להורה: עצמאות, כבוד, קהילה, לילדים: ביטחון, שקט נפשי, אמינות
אזז, כשמגדירים קהל יעד, חשוב לזכור שמאחורי כל קהל יעד גלוי מסתתר קהל יעד סמוי שמשפיע או אפילו מחליט בפועל. התאמת המסר וטון הפנייה לשני הקהלי
ם האלו, מאפשרת להגיע לתוצאות טובות יותר ולהגביר את הסיכוי להצלחה.
ומה איתכם, איזה צמדים של קהלי יעד גלויים וסמויים אתם מזהים בעבודת השיווק שלכם?
שתפו בתגובות, אשמח ללמוד ולהעשיר את התמונה שיש לי.




תגובות