top of page

6 שלבים לבניית מותג עסקי

  • giraffic
  • לפני 5 ימים
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: לפני 4 ימים

מיתוג מדויק מתחיל במהות


בשוק רווי מתחרים, בניית מותג חזק כבר לא מותרות, אלא הכרח. מיתוג עסקי נכון מאפשר לעסק לבלוט, ליצור חיבור רגשי עם הקהל ולהשאיר רושם עמוק כבר מהרגע הראשון.


שקית ממותגת, טלפון ועוד תוצרי מיתוג על המדרגות
תוצרי מיתוג


איך בונים מותג? בעזרת תהליך מיתוג נכון. מיתוג טוב לא מסתכם בלוגו חמוד או בצבעים יפים. הוא נבנה משני רבדים:

מהות - חזון, ערכים, ייחודיות, שפה, אופי, ואיך רוצים שהעסק יתפס.

ביטוי - זהות חזותית מלאה ותוצרים שיווקיים שממחישים את המהות בפועל.




רק כשיש בסיס מהותי חזק, אפשר לבנות ביטוי חיצוני אמיתי ובעל עומק.


ע גרפי מורכב מרכיבי מיתוג עסקי
שי רבדים של מיתוג

ששת השלבים לבניית מיתוג חכם:


1. חקר קהל היעד

מי הלקוחות הפוטנציאליים? מה מאפיין אותם? מה חשוב להם ואיך הם מקבלים החלטות? הבנת הקהל יוצרת בסיס למיתוג שפונה בדיוק לאנשים הנכונים.



2. בניית בסיס

איפיון עמוק של העסק - מה הוא מציע, מה מייחד אותו, אילו ערכים מובילים אותו ולאיזה תחום/רמה הוא שייך. כאן נולדת האישיות של המותג.



3. פיתוח שפת תקשורת ומסר שיווקי

טון הדיבור, אופי המסרים והסגנון הכללי - כל אלו נגזרים מהמהות. זה מה שקובע אם הקהל יתחבר למותג ויבין מה יוצא לו מזה.



4. עיצוב שפה חזותית

פיתוח לוגו, צבעים, טיפוגרפיה וסגנון עיצוב עקבי שממחיש את הערכים והאופי של המותג. התוצאה צריכה להיות ברורה, זכירה ונכונה לאורך זמן.



5. פריסה והרחבת מותג

המותג צריך לפגוש את הקהל בנקודות הרלוונטיות - אתר, רשתות חברתיות, חומרים מודפסים ועוד. כל תוצר צריך לשקף את אותו סיפור מותג.



6. שמירה ותחזוקה

בניית מותג עסקי לא נגמרת ביצירת עזרי מיתוג, גם לא הרחבת מיתוג העסק לפלטפורמות ומדיות. בניית מותר זה תהליך מתמשך. דרושים פה עדכון עקבי, התאמה ושימור קו אחיד. כל תוספת או שינוי צריכים לשמור על הזהות המקורית ולחזק אותה.


6 שלבים של לבניית מותג עסקי


בניית מותג זה תהליך שמתחיל בפנים - במהות - וממשיך החוצה, בביטוי מדויק ועקבי.


זה העיקר, התמצית. רוצה להעמיק ולקרוא את המאמר המלא על תהליך מיתוג עם פירוט והסברים נוספים?

הגרסה המלאה של המאמר זמינה כאן:

Comments


bottom of page