מה הרקע שלכם בזום אומר עליכם?
- giraffic
- 3 בספט׳
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: לפני 5 ימים
איזה רושם הוא יוצר והאם הוא באמת משרת את התדמית שלכם?
פגישות בזום הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו. זה יכול להיות שיחת צוות, פגישה עם לקוחות או הרצאה מול עשרות משתתפים. אבל עוד לפני שמקשיבים למילה הראשונה שאתם אומרים, מה רואים מאחוריכם, מסביבכם?
הרקע בזום הוא לא רק תפאורה, הוא חלק מהנראות האישית והמקצועית שלכם, והוא יכול לחזק את המסר שאתם רוצים להעביר או להחליש אותו.
בואו נעבור יחד על סוגי הרקעים הנפוצים, היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, ואיך לבחור את מה שבאמת מתאים לכם.
1. רקע אמיתי, ״ככה תפס אותי הזום״.
זה יכול להיות קיר, חלון, חדר עבודה או חלל בתוך הבית או גינה.
✔ יתרונות: אותנטי, לא מתאמץ, הכי אנושי, מאפשר הצצה אל תוך חייכם ויכול ליצור קרבה
✖ חסרונות: לפעמים חושף יותר מדי, רואים חלל מבולגן וחפצים לא אסתטיים, יכול לשדר חוסר מקצועיות, מסיח את הדעת ומקטין את הסמכות
2. רקע אמיתי עם אפקט טשטוש
✔ יתרונות: מאפשר פרטיות, מסתיר בלגן או חלל לא עסקי/לא אסתטי
✖ חסרונות: הטשטוש לפעמים גוזר קצוות או יוצר אפקטים לא מחמיאים, אנשים/ילדים צצים פתאום מתוך הערפל ונעלמים
כל הרקעים הדיגיטליים (כולל טשטוש ורקע תמונה) עוברים חיתוך אוטומטי סביב הגוף שלנו.
זה גוזר קצוות, יוצר קווי מתאר לא מדויקים, תנועות ידיים נחתכות, שיער נעלם או נמרח.
וכן, דרך החורים שנוצרים בגוף, מבצבץ הרקע...
החיתוך האוטומטי ״נאבק״ בהגדרה של קצוות, והתוצאה נראית לפעמים כמו שיער שנעלם, נשבר או נמרח לתוך הרקע.
מי שיש לו או לה שיער מתולתל, גלי או כל סוג אחר של שיער לא ממושמע, מכיר את זה מקרוב - הרקעים הדיגיטליים מתקשים להתמודד עם כל השפע הזה ולפעמים נוצרים חיתוכים גסים, שזזים ומשתנים עם כל תנועה.
4. רקע מעוצב, תמונה, סוג של כרטיס ביקור - קובץ גרפי ממותג, לפעמים עם רשימת שרותים שהעסק מספק.
✔ יתרונות: עוזר לדייק אותנו, שומר על צבעי המותג, משדר מקצועיות, יוצר זהות מובהקת. מציג אותנו
✖ חסרונות: דורש עיצוב מקצועי, לא מתאים לכל סגנון אישי
5. רקע של ״מציאות מדומה״, תמונה - חדר ישיבות יוקרתי / משרד מעוצב, כמו מג'ורנל.
✔ יתרונות: נראה ייצוגי, מרשים, משדר סביבה עסקית רצינית
✖ חסרונות: עלול להיתפס כלא אותנטי, לפעמים קופץ לעין כמלאכותי
5א׳. רקע של ״מציאות מדומה״, מאוייר
✔ יתרונות: נראה מיוחד, יצירתי ושונה
✖ חסרונות: עלול להיתפס ילדותי
6. רקע חופשי / דמיוני - נופים, חופים, חלל חיצון וכו'
✔ יתרונות: קליל, שונה, שונה, יוצר נושא לשיחה, מושך תשומת לב
✖ חסרונות: עלול להיתפס כלא רציני או לא רלוונטי למפגש עסקי
7. רקע היברידי - תמונה אמיתית שמתאימה מבחינת הגיון, זווית, צבעים ותאורה, שעברה עיבוד גרפי (מיתוג רך)
✔ יתרונות: משדר גם מקצועיות וגם רוך ואנושיות, מספק מראה אחיד לכל העובדים בחברה, אידיאלי למי שרוצה מיתוג בלי להיות ״פרסומי״
✖ חסרונות: דורש התאמה מדויקת לסגנון ולשפה של האדם/מותג

💡המלצה אישית שלי כמעצבת:
חשוב שהרקע יתאים למותג האישי שלכם ולמה שאתם עושים.
המטרה היא לא לגנוב את ההצגה, אלא לתמוך בנוכחות שלכם.
חשוב גם שנרגיש בנוח עם הרקע, הרי גם ככה יש לנו התמודדות שלא קלה לכל אחד - לראות את עצמנו בגודל המסך, במשך חצי שעה-שעה.
💡 איך להפחית תקלות ויזואליות ברקע דיגיטלי בזום?
אם עושים את זה נכון, הריבוע שלכם בזום נראה הרבה יותר נקי ומקצועי.
איך לצמצם משמעותית את החסרונות של רקעים דיגיטליים - גם טשטוש, גם רקעים גרפיים או תמונות:
- רקע אחיד בצבע שונה מהלבוש. המצלמה צריכה להבדיל בין הגוף לרקע.
- אם הרקע כהה, עדיף לבחור בגדים בהירים
- תאורה קדמית רכה וישירה. אור טוב מקדימה (רינג לייט, חלון) עוזר לתוכנה לזהות את קווי המתאר שלך בצורה מדויקת
- עדיף לבוש בלי הדפס מיוחד - פסים, משבצות וכו׳ גורמים להתמזגות עם הרקע.
- עדיף בלי תנועות חדות (כן, קשה. אנחנו ישראלים). תנועות ידיים מהירות גורמות ל״זליגה״
- עדיף לשדרג למצלמה איכותית יותר
✨ אני בעד רקע היברידי - שמאחד תמונה ריאליסטית יפה עם מיתוג ושילוב של מוצרים או ייצוג אחר של החברה/עסק בתמונה ✨
* בתמונה - זום עם לקוחה, כבר עם הרקע שעיצבתי - חדר ישיבות שמרגיש אמיתי, עם שילוב לוגו החברה ואלמנטים מיתוגיים על הקיר, במיקום שלא מוסתר במהלך הזום ועם המוצרים של החברה שנוכחים בפראיים בלי לצעוק ״אני מוצר למכירה״.
** בראד נמצא איתנו כי אני תמיד מדגימה עליו רקעים, הוא משתלב יפה.
הרקע בזום הוא חלק מהנראות המקצועית שלכם. הוא יכול להיות אותנטי, מקצועי, יצירתי או אפילו משעשע - העיקר שיתאים למסר שאתם רוצים להעביר.
אז מה העדפה שלכם, איך נראה הרקע שלכם בזום?
תגובות