לכבוד יום הסטטיסטיקה - איך מספרים עושים קסם בעיצוב
- giraffic
- 20 באוק׳
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 29 באוק׳
היום יום הסטטיסטיקה העולמי, רוצה לתת כבוד למספרים ונתונים.
עיצוב טוב הוא לא רק עניין של מידת היצירתיות של המעצב או של הטעם האישי של הלקוח.
בשביל להיות טוב הוא חייב להתבסס על ההבנה וניתוח של נתונים.
עיצוב הוא רגש, השראה, אינטואיציה, אבל גם מספרים, הרבה מאוד מספרים.
לא חייבים להתמסר טוטאלית לאקסלים, אבל סטטיסטיקה צריכה להיות מעורבת בקבלת החלטות עיצוביות:
לכמה אחוז מהצרכן כואב X?כמה אחוז חולמים על Y?
כמה אחוז נרתעים מ-Z?
הנתונים האלו עוזרים לנו להבין איך אנשים באמת מתנהגים, לא רק איך שנדמה לנו.
עיצוב טוב הוא כזה שמסתמך על תחושות, אבל נבחן בסטטיסטיקות.
ומיתוג טוב הוא כזה שמספר סיפור ונוגע ברגש, אבל מוכיח את עצמו רק במספרים.
במשך הרבה זמן אספתי נתונים שקשורים לעיצוב גרפי, מיתוג ואתרים, משתפת פה:
חוויית משתמש טובה יכולה להגדיל את ההמרות בכ-400%.
93% מהרוכשים אונליין אומרים שמראה המוצר משפיע על החלטת הקנייה.
75% מהצרכנים מזהים מותג לפי הלוגו שלו.
כאשר מידע מוצג עם תמונה, אנשים זוכרים כ‑65% ממנו, לעומת 10‑20% אם יש רק טקסט.
אתר לא נגיש או עמוס מדי גורם ל-38% מהגולשים לעזוב מייד.
תוכן עם גרפיקה או אינפוגרפיקה זוכה לעד פי 6-7 יותר מעורבות לעומת טקסט בלבד.
לקוח פוטנציאלי צריך להיחשף למותג שלך לפחות 7 פעמים לפני שהוא יהיה מוכן לרכוש.
התרשמות ראשונה מאתר נוצרת תוך פחות מ-3 שניות. העיצוב הוא זה שמכריע.
פליירים - לפי סטטיסטיקה, רק 2% מהם מביאים תוצאות בפועל.
*כל הנתונים נאספו ממקורות שונים - חלקם סקרים, חלקם מחקרים וחלקם פשוט חזרו על עצמם כל כך הרבה פעמים, שכבר אי אפשר היה להתעלם. רובם ציינו מקור משלהם, אך ייתכן שחלקם אינם מדויקים במאה אחוז. בכל אופן, כולם משקפים מגמות מעניינות על עיצוב וצרכנות.




תגובות