top of page

מה יוקרתי בעיניך? עיצוב באנר יוקרתי... בלי יוקרה

  • giraffic
  • 29 ביולי
  • זמן קריאה 3 דקות

לא מזמן עיצבתי סדרת באנרים לחברת נדל״ן, מכירת פנטהאוזים אחרונים.בבריף מופיע ״צריך לשדר יוקרה״.איזה רכיבים יש בנמצא? רק הדמיית בניין, ללא הדמיית פנטהאוז, ללא צילומי נוף.


״תעשי יוקרתי״, ״שישדר יוקרה״, ״זה צריך להיות יוקרתי״ – זו הדרישה שחזרה הכי הרבה. אנשי כספים (רוא״ח, יועצים פיננסיים), חלק מחנויות תכשיטים, קליניקות פרטיות לרפואה אסתטית, רוב עורכי דין, כל נציגי נדל״ן – רוצים לשדר אמינות, כוח, סולידיות ותחושת Premium, רוצים ״יוקרתי״.

המילה הזו חוזרת בכל תחום כמעט, בטון שונה בכל פעם, אבל תמיד דורשת ממני אותו דבר: להבין מה היא אומרת הפעם.

השאלה ״איך לשדר יוקרה?״ חוזרת עם כל פרויקט שצריך לשדר יוקרה.

- שוב אותיות מוזהבות בפונט דק על רקע שחור? לא, זה לא מספיק.

- מה מסמל יוקרה? - מה זה, בעצם, יוקרה??


חיפוש במאגרי תמונות לפי ״Luxury״ מביא לי תמונות של יאכטות מוקפות שלווה כחולה, נשים יפות ומטופחות, בתי מלון בסגנון אופרה בווינה (הנברשות, איזה נברשות...), שעוני יד שמציצים מתוך שרוול לבן והרבה רכבי פרימיום.

מה מכל אלה קשור לפנטהאוזים, מה יכול לשרת אותי בענייני יוקרה, מה מתאים לבאנר?

כלום.

היוקרה שם היא מוחצנת, בנאלית, עשויה מדי, לא מתאימה להקשר המקומי או לפרויקט הספציפי.

אבל יש תחושה אחת, מילה אחת שאני לוקחת מהחיפוש הזה:

שלווה.



תוהה שוב, מה זה בעצם "יוקרה"?עוברת לגוגל - גם בעברית וגם באנגלית. התמונה הכללית דומה למה שראיתי במאגר תמונות, פלוס נוספו צילומי פנים וחוץ של וילות ושל פנטהאוזים של המתחרים.מה מכל אלה קשור לפנטהאוזים, מה יכול לשרת אותי בענייני יוקרה, לפחות ברמת הרעיון, מה מתאים לבאנר?כלום.אבל גם כאן יש תחושה אחת, מילה אחת שאני לוקחת מהחיפוש הזה:

מרחב.


יוקרה... זו מילה די סתמית. זו יותר הבטחה, תחושה, לפעמים פנטזיה, מאשר משהו מוחשי.מה זה יוקרה בעיני הלקוח?לרוב, לקוחות יודעים שהם "רוצים יוקרתי", אבל כשצריכים להסביר מה זה אומר, פתאום זה פחות ברור, אין להם מושג מה זה. והרי זה דבר הכי סובייקטיבי... ולמרות זאת, כולנו מזהים יוקרה כשאנחנו פוגשים אותה. זו חידה שאני לומדת לפתור כל פעם מחדש.


חוזרת לקופירייטר שאני עובדת איתו, עוברים על הבריף. חוזר שוב ושוב על אותה מילה, יוקרה, אבל פתאום מתגלה לה עוד מילה חשובה, הכי חשובה - ״יער״, ״זה ליד היער״. אם יש יער, צריך להיות גם ״אוויר״.

זהו, זה מספיק לי.


מתחילה לדמיין את ה״ליד היער״ הזה - בוקר, אוויר נקי נושף על הווילון, אולי טיפה קריר, אין אף צליל של רכב, אפשר לשמוע ציפורים - ברקע, לא ליד האוזן, לא מציק. נעים. קל לנשום.


מחברת לזה את שתי מילים-תחושות: מרחב ושלווה.


התמונה בראש מתחדדת. מה שהולך לייצג פנטהאוז זה החלק שקשור לחוץ, לסביבה:

זו מרפסת עם פינת ישיבה מפוארת ונוף מדהים - כגרסה אחת,

וזה חדר שינה עם דלת פתוחה למרפסת, מעל היער - כגרסה נוספת.



אנשים אומנם משלמים על מטרים, אבל בפועל לא קונים מטרים.

הם לא קונים ריצוףאו קירות. הם קונים את החיים שהם מדמיינים שיהיו להם שם.


עכשיו כבר לא צריך לרדוף אחרי מילה לא ברורה. אני יוצרת אווירה!

- אוספת רהיטי גן מתמונות של גינות, מוסיפה מעקה שקוף, שותלת יער ברקע, מעלה על כנף להקת ציפורים, מכחילה את השמיים ומעצבת באנר.

ופתאום זה עבד.


עיצוב גרפי לבאנר לקידום מכירת פנטהאוזים
עיצוב גרפי לבאנר לקמפיין מכירת פנטהאוזים

- מעצבת חדר שינה ממספר תמונות, עם נר דולק, ספר וספל ליד המיטה, ווילונות סביב פתח למרפסת, רואים צמרות העצים, ציפורים, שמיים.

גם זה עובד.


לא הייה לי את התמונה המושלמת, היה רק את ההקשר הנכון, התחושה הנכונה, ומשם הגיעה גם התמונה.

מה שמרגישים דרכו או בזכותו כיוקרה הם הדברים הכי לא יוקרתיים: כמו אוויר, כמו מרחב, כמו שלווה.

וכשהתחושה מדויקת, גם המותג פתאום מדבר בשפה הנכונה, בלי צורך לתרגם, זה משדר בדיוק את התחושה שהמותג רצה להעביר.


הלקוח בחר את הגרסה עם המרפסת, גרסת חדר שינה תחכה לסיבוב הבא.


🌿 אז, מה יוקרתי בעינייך?

תגובות


bottom of page