top of page
תמונת הסופר/תעינת ויזמן

לוגו מכוכב אחר

עינת ויזמן

לפני‭ ‬הרבה‭ ‬שנים‭ ‬יצא‭ ‬לי‭ ‬לעצב‭ ‬לוגו‭ ‬למרפאת‭ ‬שיניים‭ ‬ניו‭-‬יורקית‭,‬ וכבר‭ ‬אז‭ ‬הייה‭ ‬לי‭ ‬ברור‭ ‬שכדאי‭ ‬להמנע‭ ‬מסטיגמות‭ ‬המקובלות‭ ‬בעיצוב‭ ‬לתחום‭ ‬הדנטאלי‭.‬

לכן‭ ‬שמחתי‭ ‬במיוחד‭ ‬כשבשיחת‭ ‬טרום‭ ‬מיתוג עם‭ ‬הבעלים‭ ‬של‭ ‬מרפאת‭ ‬השיניים‭ ‬מפ"ת‭,‬ הגענו‭ ‬על‭ ‬ההתחלה‭ ‬למסקנה‭ ‬שנעמוד‭ ‬בפיתוי‭ ‬לבסס‭ ‬את‭ ‬הלוגו‭ ‬על‭ ‬ציור‭/‬תמונה‭/‬הדמיה‭/‬צללית‭ ‬של‭ ‬שן‭ - ‬גם‭ ‬לא‭ ‬במרומז‭.‬

היינו‭ ‬גאים‭ ‬בעצמנו‭ ‬כמו‭ ‬אנשי‭ ‬המהפכה‭ ‬או‭ ‬פרטיזנים‭ - ‬נועזים‭ ‬ופורצי‭ ‬גבולות‭.‬ במיוחד‭ ‬אני (:‬

מאתגר‭ ‬עד‭ ‬כמעט‭ ‬בלתי‭ ‬אפשרי‭ ‬למצוא‭ ‬היום‭ ‬רופא‭ ‬שיניים‭ ‬שלא‭ ‬מתהדר‭ ‬בשן‭ ‬כזו‭ ‬או‭ ‬אחרת‭ - ‬לרוב‭ ‬עם‭ ‬שתי‭ ‬תעלות‭ ,‬אבל‭ ‬מי‭ ‬סופר.

ובנוסף‭ ‬לכך‭,‬ או‭ ‬בעצם‭ ‬כתוצאה‭ ‬מזה‭,‬ ישנה‭ ‬ציפיה‭ ‬גורפת‭ ‬לפגוש‭ ‬שן‭ ‬כלשהי‭ ‬בלוגו‭.‬

ההחלטה‭ ‬להמנע‭ ‬מכל‭ ‬שימוש‭ ‬בדימוי‭ ‬הויזואלי‭ ‬ההגיוני‭ ‬ביותר‭ ‬נובעת‭ ‬משתי‭ ‬סיבות‭ ‬עיקריות:

א׳ - ‬השימוש‭ ‬בשן‭ ‬כבסמל‭ ‬הכי‭ ‬נפוץ‭ ‬ללוגו‭ ‬עבור‭ ‬מרפאת‭ ‬שיניים‭ ‬פוגע‭ ‬בזכירות‭ ‬הלוגו‭.‬

קשה‭ ‬להשאר‭ ‬בזכרון‭ ‬כשכל‭ ‬לוגו‭ ‬דומה‭ ‬כמו‭ ‬‬שתי‭ ‬טיפות‭ ‬ד̶ם̶ מיים. ‬

ב׳ - ‬בין‭ ‬אם‭ ‬מחפשים‭ ‬רופא‭ ‬שיניים‭ ‬כדי‭ ‬למנוע‭/‬להפסיק‭ ‬כאב‭, ‬או‭ ‬שרוצים‭ ‬לשפר‭ ‬את‭ ‬המראה‭ ‬הכללי‭ - ‬טיפולי‭ ‬שיניים‭ ‬אצל‭ ‬רבים‭ ‬מאתנו‭ ‬מקוטלגים‭ ‬כחוויה‭ ‬מאוד‭ ‬לא‭ ‬נעימה‭ ,‬ומיותר‭ ‬לגרור‭ ‬את‭ ‬זה‭ ‬גם‭ ‬ללוגו‭.‬

אחרי‭ ‬שהחלטנו‭ ‬מה‭ ‬לא‭,‬ היה‭ ‬חשוב‭ ‬להגדיר‭ ‬מה‭ ‬כן‭.‬

ובשביל‭ ‬זה‭ ‬צריך‭ ‬לבחון‭ ‬את‭ ‬המצב‭ ‬הקיים‭ ‬וליצור‭ ‬תמונת‭ ‬מצב‭ ‬עתידית‭,‬ זו‭ ‬שרוצים‭ ‬להשיג‭.‬

הנתון‭ ‬העיקרי‭:‬

‭-‬ המרפאה‭ ‬פונה‭ ‬למשפחות‭,‬ ז"א‭ ‬גם‭ ‬למבוגרים‭ ‬וגם‭ ‬לילדים

החסרונות‭:‬

המרפאה‭ ‬נמצאת‭ ‬בלב‭ ‬שכונת‭ ‬וילות‭, ‬מקום‭ ‬מרוחק‭ ,‬שלא‭ ‬ניתן‭ ‬לראות‭/‬להכיר‭ ‬מבחוץ‭ - ‬גם‭ ‬לא‭ ‬מהכביש‭. ‬מגיעים‭ ‬אליו‭ ‬רק‭ ‬מי‭ ‬שגר‭ ‬בקרבת‭ ‬המקום‭ ‬או‭ ‬מי‭ ‬שנוח‭ ‬לו‭ ‬להגיע‭ ‬ברכב

היתרונות‭:‬

‭- ‬ לרופא‭ ‬המנהל‭ ‬את‭ ‬המרפאה‭ ‬חוש‭ ‬הומור‭ ‬מיוחד‭ ‬ויכולת‭ ‬ליצור‭ ‬אווירה‭ ‬נינוחה

‭- ‬ תמיד‭ ‬יש‭ ‬חניה

‭- ‬ במרפאה‭ ‬מתבצעים‭ ‬טיפולים‭ ‬מורכבים‭ ‬שדורשים‭ ‬נסיון‭ ‬רב‭,‬ מיומנות‭ ‬וציוד‭ ‬מיוחד

השאיפה‭:‬

להביא‭ ‬למרפאה‭ ‬משפחות‭ ‬שלמות

להביא‭ ‬גם‭ ‬את‭ ‬מי‭ ‬שרגיל‭ ‬‮"‬לקפוץ‮"‬‭ ‬לרופא‭ ‬שיניים‭ ‬במרכז‭ ‬העיר

כיוון‭ ‬ש‭ ‬‮"‬שאיפות‭ ‬הן‭ ‬בגדר‭ ‬חלום‭.‬ כדי‭ ‬להפוך‭ ‬אותן‭ ‬למציאות‭ ‬יש‭ ‬להגדיר‭ ‬אותן‭ ‬כמטרות‮". ‬ המטרות‭ ‬שהוגדרו‭:‬

‭- ‬ להקל‭ ‬על‭ ‬האנשים‭ ‬לזכור‭ ‬את‭ ‬שם‭ ‬המקום

‭- ‬ לנטרל‭ - ‬עד‭ ‬כמה‭ ‬שניתן‭ - ‬את‭ ‬הפחד‭ ‬והאי‭-‬נעימות‭ ‬שבד"כ‭ ‬קשורים‭ ‬בנושא‭ ‬של‭ ‬טיפולי‭ ‬שיניים‭ - ‬במיוחד‭ ‬אצל‭ ‬הילדים

‭- ‬ לתת‭ ‬הרגשה‭ ‬של‭ ‬אווירה‭ ‬שונה‭,‬ נעימה‭ ‬ומחוייכת‭ ‬במרפאה‭ - ‬כבר‭ ‬מרגע‭ ‬המפגש‭ ‬הראשוני‭ ‬עם‭ ‬הלוגו

מעבודה‭ ‬עם‭ ‬כל‭ ‬הנתונים‭ ‬האלה‭ ‬נולדו‭ ‬כמה‭ ‬כיוונים‭:‬

- מינימליסטי. עם פה פתוח במבט על

- ‭‬מקומי‭ .‬עם‭ ‬פה‭ ‬פתוח‭ ‬שנמצא‭ ‬בבועת‭ ‬וייז‭ .‬עם‭ ‬הסלוגן‭ ‬‮"‬מרפאת‭ ‬השיניים‭ ‬של‭ ‬פתח‭ ‬תקווה‮"‬

‬- ללכת ‬עד‭ ‬הסוף‭ ‬וקצת‭ ‬מעבר‭ - ‬הבחירה‭ ‬בשמו‭ ‬הפרטי‭ ‬של‭ ‬הבעלים‭ ‬של‭ ‬המרפאה‭ - ‬שבתאי‭ - ‬כבמוטיב‭ ‬המוביל. ‬‭ ‬‮עם‭ ‬הסלוגן "‬רפוא‭ ‬השיניים‭ ‬שהופך‭ ‬אותך‭ ‬לכוכב‮"‬

שלושתם‭ ‬מבוססים‭ ‬על‭ ‬הטיפוגרפיה‭ ‬(שימוש ‬באותיות‭ ‬כסמלים‭ ‬גרפיים)‭ ‬ועל‭ ‬התופעה‭ ‬ששמה‭ ‬גשטלט‭ - ‬אם‭ ‬מתייחסים‭ ‬לאחד‭ ‬ההיבטים‭ ‬שלה‭,‬ הויזואלי‭ - ‬זו‭ ‬היכולת‭ ‬של‭ ‬המוח‭ ‬להשלים‭ ‬את‭ ‬החסר‭ ‬ע"י‭ ‬צורות‭ ‬שכנות‭ ‬או‭ ‬נלוות‭ ‬תוך‭ ‬כדי‭ ‬בחירה‭ ‬בעיקרי‭ ‬ומשני‭.‬ האותיות‭ ‬ש‮'‬‭ ‬וס‮'‬‭ ‬משלימות‭ ‬אחת‭ ‬את‭ ‬השניה‭.‬ המשמעות‭ ‬כאן‭ ‬‮"‬ד"ר‭ ‬שבתאי‭ ‬יודע‭ ‬להשלים‭ ‬את‭ ‬החסר‮"‬

כשפרסמתי‭ ‬את‭ ‬הסקיצות‭ ‬בפייסבוק‭ ,‬כמו‭ ‬שציפינו‭,‬ התחיל‭ ‬הקרב-הגדול‭-‬למען‭-‬השן‭.

קיבלנו‭ ‬הרבה‭ ‬תגובות‭ ‬מסוג‭ ‬‮״‬זה‭ ‬לא‭ ‬מתחבר‭ ‬למרפאת‭ ‬שיניים״, חלקן היו ממש זועמות... הופיעו לא‭ ‬מעט‭ ‬הצעות‭ ‬להוסיף‭ ‬את‭ ‬ה‭... ‬שן‭.‬

היו‭ ‬גם‭ ‬שתיים‭ ‬שכתבו כי "הצליחו‭ ‬לראות‭ ‬את‭ ‬השן‮"‬‭,‬ למרות‭ ‬שבכלל לא‭ ‬הייתה‭ ‬שם‭.‬

לשמחתי‭ ,‬היו‭ ‬גם‭ ‬תגובות‭ ‬מחזקות. ובכלל, העניין הרב שהסקיצות עוררו כבר הראה שאנחנו בכיוון הנכון.

בסוף‭,‬ בחרנו‭ ‬בכוכב, והיום למרפאת השיניים של ד״ר שבתאי יש את ה"לוגו‭ ‬עם‭ ‬הקריצה‮"‬‭,‬ בשילוב‭ ‬הסלוגן‭ ‬‮"‬‭‬רופא‭ ‬השיניים‭ ‬שלך‮"‬. ‭ ‬לפעמים מותר ואפילו צריך לראות מעבר לאופק (:



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page