א׳ - אתרים (א׳-ב׳ בעיצוב ומיתוג)
- giraffic
- 2 בנוב׳
- זמן קריאה 2 דקות
סדרת פוסטים על התחום שלי: א'-ב' במיתוג, עיצוב גרפי ואתרי Wix.
לכל אות פוסט משלה.
המטרה שלי בסדרת הפוסטים הזו - לא להסביר מונחים או לתאר תוצרים, אלא לדבר על מה שבאמת חשוב לדעת.
אשתדל לתת ערך אמיתי - תובנות, טיפים או המלצות מניסיון אישי.
א' - אתרים.

אתחיל מדברים קריטיים לשמירה על הנכס הדיגיטלי העיקרי:
- הגדרת בעלות על האתר.
אם זו חברה בלי מחלקת אבטחת המידע או-IT, חשוב לוודא שהמייל העיקרי שמחובר לאתר הינו של הבעלים או של אנשי מפתח בחברה.
ב Wix, רק הבעלים יכול לבצע את הפעולות הגורילות - לשכפל או למחוק את האתר.
לכן חשוב לא להשאיר את האתר משוייך למייל של מי שהקים את האתר או למייל האישי של המזכירה (אנשים משנים את מסלולי החיים, דברים קורים - עדיף לא להיות תלויים באף אחד ולשמור על השליטה בכל הקשור לאתר.
שמרו את כל פרטי הגישה לחשבון בו מתנהל האתר - מייל, סיסמאות.
- דומיין.
הרבה אנשים לא שמים לב לזה, אבל זה קריטי: לא מספיק רק להיות הבעלים של האתר, חשוב להיות גם הבעלים של הדומיין אם הדומיין נרכש דרך חברה חיצונית.
- שמירה על העיצוב.
אחרי קבלת האתר מהבונה, כדאי לשמור תיעוד של העיצוב המקורי באמצעות צילומי מסך/יצירת קובץ pdf מהדפדפן.
אם האיש שמעדכן את התוכן אינו איש מקצוע שמתמחה התחזקות אתרים, ייתכן שיהיו פגיעות כאלה האחרות בעיצוב, ובעזרת השוואה לעיצוב המקורי תוכלו לראות מה השתבש ומה לתקן.
- שמירה על התוכן.
העתיקו את כל המלל, כל הטקסטים שמופיעים באתר (כותרות, תיאורים, הגדרות Ceo של כל עמוד, בלוג - הכל) ניתן להעתיק ולהדביק במחשב, בקובץ טקסט.
זכרו לעדכן את הקבצים במחשב עם כל עדכון שנעשה באתר.
- גיבויים.
אם האתר נבנה בוורדפרס/מערכת אחרת, חשוב לוודא שמתבצעים גיבויים של האתר, בתדירות שתואמת עדכוני תוכן באתר. כדאי להגדיר גיבוי אוטומטי על בסיס יומי/שבועי.
חשוב מדי פעם לבדוק אם ניתן לשחזר את הגיבוי, אם זה עובד בצורה תקינה.
מתי פעם אחרונה בדקתם מי באמת שולט באתר שלכם?
שליטה, סדר, תיעוד וגיבוי - אלה הדברים שמפחיתים כאבי ראש ונדודי שינה.




תגובות