״למי למי יש יותר כבוד?״

למי, למי יש יותר כבוד?

או בשפה הפשוטה – למי צריך לתת את הכבוד/המשקל המירבי כשבאים לקבל החלטות הנוגעות בנראות העסק?
אני נתקלת בשאלה הזו כ”כ הרבה, שהגיע הזמן לתת לה קצת… כבוד. ופשוט לבדוק.

יש לנו את המשולש הלא רומנטי:
בעל העסק – הראש והלב של העסק, הנציג של תחום הפעילות, יודע היטב מה רמת המוצר/השרות שהוא מספק, זה שמכיר את המתחרים ואת דרכי השיווק שלהם

המעצב – אחד שיודע (אמור לדעת) דבר או שניים על השיווק והעיצוב, האופנה (כן, יש מושג כזה בעיצוב אתרים ועיצוב לדפוס, וכדאי להתחשב בו כדי לייצר עיצוב עדכני ולא מיושן), הטיפוגרפיה, שילובי צבעים ומשמעותם של הסמלים

הלקוח הפוטנציאלי של בעל העסק – אחד שעמוס להחריד במסרים שמקיפים אותו, מותש מזה שכולם רוצים למכור לו, ועדיין – זקוק למסרים עיצוביים-מילוליים שקל לו לקלוט ולהתחבר אליהם

וכל אחד מהם – עם הטעם האישי שלו, עם הרקע שהוא בא ממנו, רמת הומור מסויימת וגם עם השפעות הגיל והמין, עם דעות מה נחשב לטוב בעיצוב ופרסום, מה ראוי-מומלץ-כדאי ומה לגמרי לא.


איך לסובב את המשולש ואת מי להציב בקודקודו?

כשבעל העסק במרכז, טעמו האישי ודעותיו לגבי השיווק גוברים על הראיה הכללית שיש למעצב.

כשהמעצב במרכז, שאיפותיו הקריאטיביות והעיצוביות גוברות לעתים על הבנת מהות העסק איתו הוא עובד.

השארת תגובה