לייעוץ ללא עלות חייגו: 052-4624886

Giraffic Design – מיתוג ודיגיטל
  • בית
  • לוגו
    • לוגו לעסק
    • תהליך עיצוב לוגו
  • מיתוג ופרסום
    • מיתוג ופרסום – פרוייקטים
    • תהליכי מיתוג ופרסום
  • דיגיטל
  • המלצות
  • בלוג
  • אודות
  • צרו קשר
  • בית
  • לוגו
    • לוגו לעסק
    • תהליך עיצוב לוגו
  • מיתוג ופרסום
    • מיתוג ופרסום – פרוייקטים
    • תהליכי מיתוג ופרסום
  • דיגיטל
  • המלצות
  • בלוג
  • אודות
  • צרו קשר
Giraffic Design – מיתוג ודיגיטל
  • בית
  • לוגו
    • לוגו לעסק
    • תהליך עיצוב לוגו
  • מיתוג ופרסום
    • מיתוג ופרסום – פרוייקטים
    • תהליכי מיתוג ופרסום
  • דיגיטל
  • המלצות
  • בלוג
  • אודות
  • צרו קשר
  • בית
  • לוגו
    • לוגו לעסק
    • תהליך עיצוב לוגו
  • מיתוג ופרסום
    • מיתוג ופרסום – פרוייקטים
    • תהליכי מיתוג ופרסום
  • דיגיטל
  • המלצות
  • בלוג
  • אודות
  • צרו קשר
גלו, מתי באמת נכון לעשות מיתוג מחדש
ראשי » בלוג - giraffic design » גלו, מתי באמת נכון לעשות מיתוג מחדש
23/07/2018 19:51 עינת ויזמן

מיתוג מחדש - מתי באמת העסק מוכן וזקוק לתהליך הזה?

הרבה פעמים עולה השאלה, מה העיתוי הנכון  לעבור מיתוג מחדש ואיך מזהים אותו.

ומתי מחליטים שהגיע הזמן להחליף רכב ישן בחדש?
לרוב, בשלושה מצבים עיקריים:

– כשהכל עדיין די בסדר, רוב הזמן מתפקד ועושה ת׳עבודה, אבל או שמשהו שם אבד – אולי הריגוש, או הערך, או שפשוט כבר לא סוחב בעליות
– כשהתחילו להופיע בעיות ומשהו לא מתפקד כראוי
– כשלגמרי השתנו הצרכים והדרישות

מיתוג ראשוני

בדיוק, אבל בדיוק אותו דבר קורה עם המיתוג. ויש שלושה מצבים עיקריים שמקרבים את השלב בו יש צורך לעבור מיתוג מחדש:

הכל די בסדר, אבל לא סוחף ולא סוחב בעליות

כשהעסק לא עבר תהליך מיתוג מסודר – כי זה היה מקודם לו מדי/לא נחוץ בשלב הראשוני, ובמיתוג אין ביטוי לכל מה שהתגלה או נבנה במהלך הזמן, עם ההתמקצעות וההתעמקות בפעילות העסקית – מהות העסק, הבנה ברורה מה הוא ומה הייחודיות שלו, מי הלקוח שהוא פונה אליו, מה צרכיו וציפיותיו ואיזה הפתרונות ניתן וכדאי לספק לו.

כשרמת ההתפתחות של ההגוף העסקי לא יכולה להמשיך ולהיות מיוצגת ע״י מיתוג וחומרים שיווקיים שנבנו רק כסמלים גרפיים שלא מבוססים על מאפיינים/ערכים אמיתיים שלו, שהתאימו בזמנו לגובה התקציב או לרמת הנגישות – למשל, בית דפוס שכונתי שמספק גרפיקה אינסטנט בנוסף להדפסה (לא שזה נחות מבחינה מקצועית, אך אין שם רגע נוסף לניתוח הצרכים העיצוביים והפרסומיים, אין חשיבה אסטרטגית או תכנון שיווקי). מיתוג כזה יכול להתקיים במצב חסר תחרות, בהתנהלות מול לקוחות קיימים, אבל ״בעליה״ – ברגע כשיש תחרות על לקוח חדש, ייתכן ומי שעטוף במיתוג שנראה מושך יותר ומשכנע יותר, יצליח יכבוש את הלקוח ביתר קלות.


משהו לא מתפקד

כשבלי כל קשר לשינוי או שיפור בעסק, המיתוג הפך להיות מיושן באופן בולט לעין, וכל שימוש בו יכול להפחית ביעילות השיווק או אפילו לפגוע בתפיסת העסק ע״י הלקוח, ולשדר ״לא עדכני״ או ״אחד שעומד במקום״.

החשיבות של מיתוג עסקי בדיוק בכך שהלקוח – גם מי שלא הכי מתעניין בכל מה שקשור לעולם העיצוב, קורא את המסרים הסמויים וקולט את השדר שעובר אליו באמצעות חומרים שיווקיים, ומגבש דעה לגבי העסק ע״פ הדעה לגבי המיתוג וניראות שיווקית.

אם המיתוג משדר מיושן, לא מקצועי או ״לא רציני״, ככה ייתפס העסק, לכן חשוב שהמיתוג ילך לפני העסק


שינוי הצרכים והדרישות

לפני הכל – בעקבות או לקראת כל סוג של שיפור מהותי, שכלול, גדילה והתרחבות, או כל מה שכולל ״חדש״ – פיתוח שרות חדש, הוספת מוצר חדש או ליין שלם של מוצרים, יציאה לשווקים חדשים, פניה לקהל יעד חדש.

אז, מה עדיף – בעקבות או לקראת?
רצוי לקראת, כיוון שזה יהווה מסלול המראה לשינוי, אך דברים – גם טובים, יכולים לקרות באופן מהיר או אפילו בלתי צפוי, ואז יהיה צורך להתאים את המיתוג למצב החדש.

יש לבצע בדיקת התאמה של המיתוג הנוחכי למצב חדש/עתידי, ולפעמים מספיק לערוך שינויים מינימליים כדי שתהיה הלימה בין המהותי-פנימי לבין הצד החיצוני-ויזואלי.

תהליך מיתוג

המידות השתנו – גם המיתוג צריך להשתנות.

לפעמים המיתוג הראשוני כבר קטן על העסק, לוחץ ומפריע לנוע. אין זה אומר, שאינו מוצלח, אלא שפשוט שהשינוי גדול מדי ונוצר פער בין מציאות עסקית מעולה, לבין תצוגה דהויה שמוקרנת החוצה.

– אז, אם נעצב לוגו חדש וניירת משרדית, זהו – מיתגנו מחדש?
– לא, שינוי קוסמטי (ברמת עיצוב גרפי) לא יספיק פה. כדי לייצר מיתוג עם אפקטיביות גבוהה, יש לבסס אותו על מאפיינים אמיתיים של בית העסק, שנבחרו בקפידה לטובת גיבוש המסר אופטימלי שיוכל לייצג את כל המכלול העסקי שעומד מאחוריו.


לרמת ההתאמה של מיתוג לשלב התפתחותי של העסק יש כמה רבדים, וחשוב לבדוק אותם מכל ההיבטים, לפני שעושים שינוי.

 

כשתשקלו מיתוג מחדש, חברת מיתוג שתפנו אליה, אמורה לעזור לכם לבחון את המיתוג הנוכחי שלכם ובמידה ואין צורך במיתוג חדש לגמרי או בשינויים מהותיים, היא אמורה ליידע אתכם, שכל מה שנחוץ לכם , זה רק שינוי עיצובי קל.


אז, לפעמים מספיק רק לעדכן או לחדד את העיצוב של הלוגו ושל החומרים הגרפיים, בלי לשנות יותר מדי בכל מה שעובד (במידה וזה אכן עובד). גם לא כל פעם שמתבצע שינוי עיצובי/מיתוגי, חייבים ישר לרוץ ולבנות מחדש את האתר.

כל שינוי צריך להגיע אך ורק לאחר בדיקה מעמיקה, ורק בעקבות זיהוי הצורך (חיוני) בשינוי של ממש – עם מסרים עדכניים, צבעים שונים מאלה שהיו, ועם שפה גרפית שונה לגמרי.

חברת מיתוג מיתוג חברה מיתוג מחדש מיתוג עסקי תדמית עסקית תהליך מיתוג
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • Branding Total Care Logistics
  • הפנטהאוזים של מעוף
  • מיתוג של סופרוומן
  • בסיס לפוסט על הפרוייקט
  • ״קחו אותי הביתה״, קמפיין גרילה
תגובות אחרונות
  • שלומי על שאלון מיקוד מ-ת-נ-ה!
  • GreggerEro על 5 דברים שכדאי לדעת על מיתוג
  • מירי על 5 דברים שכדאי לדעת על מיתוג
ארכיונים
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • אוגוסט 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוקטובר 2016
  • מאי 2015
קטגוריות
צרו קשר במייל / טל׳ 052.4624886
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram
נווטו באתר
  • בית
  • לוגו
    • לוגו לעסק
    • תהליך עיצוב לוגו
  • מיתוג ופרסום
    • מיתוג ופרסום – פרוייקטים
    • תהליכי מיתוג ופרסום
  • דיגיטל
  • המלצות
  • בלוג
  • אודות
  • צרו קשר
ראו פוסטים אחרונים בבלוג
  • Branding Total Care Logistics
  • הפנטהאוזים של מעוף
  • מיתוג של סופרוומן
  • בסיס לפוסט על הפרוייקט
white logo
כל הזכויות שמורות לGiraffic Design
הקמת האתר: Giraffic Design
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס